Wysłany: Pią 12:21, 03 Lut 2012
Temat postu: Wstęp do świata i systemu
PROSZĘ O NIE PISANIE W TYM TEMACIE, SŁUŻY ON TYLKO DO CZYTANIE INFORMACJI, WYPOWIADAĆ SIĘ MOŻNA W TEMACIE "LUŹNE WYPOWIEDZI"
Świat i system jest częściowo mojego autorstwa. Częściowo z tego powodu, iż powybierałem z innych systemów odpowiadające mi elementy i poskładałem w jedną całość. Nie ograniczałem się jedynie do tego... świat, mechanikę i wiele innych rzeczy zapożyczam od np Ostatniego Władcy Wiatru, czy nie ma co ukrywać, Final Fantasy
Kiedyś już próbowałem wprowadzić ten projekt, lecz upadł z powodów których w sumie już nie pamiętam...
PROFESJE
I tutaj wchodzi główne założenie systemu, z tego też powodu system posiada taką a nie inna nazwę... profesje tworzy i wybiera sam gracz. Nie ma czegoś takiego, że są z góry narzucone profesje, lecz oczywiście trzeba jakoś poskromić gracza. Tworzenie wygląda następująco:
- Gracz wymyśla nazwę dla swojej profesji (oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić po prostu najemnika, zwiadowce, złodzieja, czarodzieja i tak też może nazwać).
- Gracz wymyśla określoną liczbę umiejętności (było nie było jest to raczkujący system, więc dokładnej liczby jeszcze nie ustaliłem), i mogą to być jakiekolwiek się chce umiejętności związane z profesją (chcesz jako alchemik rzucać kwasem - proszę bardzo, chcesz aby jako zabójca rozmazywał się twój obraz - jak najbardziej), ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia i fantazja. Ja jako mistrz gry mimo wszystko muszę was ograniczać, lecz wiążę się to z tym, że ograniczam wam jedynie umiejętności bądź modyfikuje (np assassin chce pojawiać się za przeciwnikiem - nie ma problemu, lecz będzie to dopiero powiedzmy na 2/3 poziomie umiejętności albo ma się 40% na poprawne wykonanie umiejętności - rozwinięcie umiejętności powoduje zwiększenie szansy). Tutaj nie ma reguły, każda postać będzie rozpatrywana indywidualnie. Same umiejętności dzielą się na podstawowe (np. posługiwanie się sztyletami, wspinaczka etc) i zawodowe (opisane wcześniej umiejętności związane wyłącznie z profesją).
- Postać jak i reszta świata będzie bazować na 5 żywiołach i wszystko będzie się kręcić tak naprawdę w około nich, więc umiejętności nie mogą być wybrane z każdego żywiołu (np rycerz który jest typowym tankiem, np ma umiejętność która chroni resztę drużyny poprzez przekazywanie obrażeń na niego - ustalamy że jest to umiejętność korzystająca np z elementu ziemi/wojak bazuje na tym elemencie/, dlatego też rzeczy związane z elementem powietrza będą dla niego wyjątkowo trudne - jest to oczywiście tylko przykład, jeśli chcecie tanka który bazuje na powietrzu i dobrze to wyjaśnicie to nie ma problemu, nawet wskazane
ciekawe postacie zawsze w cenie).
ŚWIAT
Będzie to miks czego się da, czyli klasyczny świat Final Fantasy. Obok siebie mogą biegać rycerze w płycie (którzy posługują się gunblade'ami) i mechanik który ma świra na punkcie małych robocików - które wysyła do walki a za support mają alchemika-wampira który leczy ich za pomocą samych miksturek (trochę hardcorowy przykład ale chciałem pokazać dodatkowy przykład profesji i realiów). Gracze raz mogą biegać po wielkim drzewie, a kilka rozdziałów dalej po metropolii z kominami i mechanicznymi pojazdami. Nie ma jeszcze konkretnej mapy świata, są jedynie kontynenty, ponieważ nie chcę ograniczać tworzenia świata dzięki przygodą. Są główne lokacje, święte miejsca, miasta... lecz tylko tyle, jak pojawi się wielki nawiedzony las... no to pojawi się na mapce. Kto w zasadzie powiedział, że trzeba się ograniczać do jednej rzeczywistości? Dwa równoległe światy dają znacznie więcej możliwości
SYSTEM
Jako, że jest to system testowy, a przede wszystkim będzie prowadzony online to cała skarbnica wiedzy będzie tylko u mnie. Po pierwszej kompletnej przygodzie opisze ogólna mechanikę, aby było wiadomo na czym ten świat stoi. Lecz na razie gracze będą informowani na bieżąco i traktowani indywidualnie - oczywiście do czasu jak razem nie zaczną ratować świata czy innych księżniczek
WALKA
Ogólny system walki pozostaje w tajemnicy
Gracze tylko mówią co robią i podają mi rzuty kością. Dzięki temu zachowana zostanie neutralność i każdy będzie mieć takie same szanse bez możliwości oszukiwania. Z powodu grania online, raz wynik wysoki będzie sukcesem a raz niski. Będę mieć losową rozpiskę która będzie to pilnować. Wiec podawać prawdziwe rzuty
Przewidziane są też rozwinięcia akcji. Czyli można słownie opisać to co się chce zrobić. Chodzi o akcje gdzie gracz np. chce się skupić na obronie, mówi to, że chce się bronić. Ma modyfikatory do obrony, kosztem ataku (bądź w ogóle nie atakuje). Działa to też w drugą stronę... ktoś go wkurwił
i chce to zajeb@#, powiedzmy że wpada w tymczasowego berserka (żaróweczki w oczach, i klapki na nie), dostaje modyfikatory do ataku bądź siły, lecz kosztem obrony. Jeśli nie było deklaracji to wszystko się odbywa wedle aktualnych umiejętności i statystyk.
WAŻNE - te zasady tyczą się praktycznie każdej wykonywanej czynności w grze. Chcesz coś konkretnie zrobić, mówisz to mistrzowi gry a on to uznaje wedle aktualnych możliwości sytuacyjnych. Lecz pamiętajcie, że zawsze działa to na zasadzie 'akcja-reakcja'.
JEST TO PROJEKT TESTOWY, BĘDĄ TUTAJ Z CZASEM DOCHODZIĆ NOWE INFORMACJE.